Cultul Feminin in Traditia Romaneasca


Despre iele si ursitoare. Pentru ca un popor sa supravietuiasca din punct de vedere cultural in epoca mondializarii, acesta are nevoie de istorie si traditii. Sentimentul de mandrie nationala se naste adesea in urma simbiozei acestor elemente: suntem mandri de stramosii nostri, de victoriile lor dar si de mostenirea culturala a fiecaruia dintre noi. Si pentru ca azi, in 2013, frumusetea femeilor noastre este avansata ca si argument imparabil de superioritate in fata multor alte popoare, ma intreb daca acest lucru are vreo legatura cu ilustrarea cultului feminin de-a lungul anilor. Cu totii o cunoastem pe Marianne, kintesenta spiritului francez. Ea este o luptatoare vesnic victorioasa, o sursa de putere si vointa pentru multiple generatii de locuitori ai Hexagonului. Cine este Marianne in traditia romaneasca

Putem noi sa ne referim la un ideal feminin unic, care ne inspira si ne insufla dragoste de tara? Tind sa cred ca nu. Pentru noi femeia se metamorfozeaza mai mult sau mai putin discret de la o traditie la alta, pentru a reprezenta ce iubim cu totii la femeile romance. De la misterioasele iele, fiice ale padurii, muze pentru poeti si scriitori si pana la magicele ursitoare, stapane ale unui viitor lipsit de tristeti pentru nou-nascuti, pe ele le uneste frumusetea rapitoare si puterea de a da viata unor fantasme universale. Mitologia romaneasca este un izvor nesecat de idealuri feminine care de care mai deosebite.

Consider ca ielele si ursitoarele sunt minunate tocmai pentru faptul ca intruchipeaza idealuri spirituale, spre deosebire de mult mai celebra Marianne. Ambele fapturi prezinta similitudini cu simboluri echivalente din mitologia greaca, fara a fi totusi perfect identitce. Cu alte cuvine, si ielele si ursitoarele sunt ale noastre. Si perpetuarea acestor mituri ne face sa cautam in femeile romance mister si magie. Ele ne amintesc, de asemenea, ca suntem diferiti fata de alte popoare si in fata unei uniformizari culturale dirijate de conducatori la nivel international, ne prezentam si cu aceste fiinte feminine supranaturale, menite sa ne tina in viata identitatea culturala autohtona. In perioade in care moralul national este la pamant, haideti sa ne amintim de istoria si traditiile noastre, multe dintre ele unice in lume.

Paianjenii din Advertising


Paianjenii din advertising sunt cei care muncesc pentru a ne atrage banii si a umple buzunarele oamenilor destepti dar vicleni, ai oamenilor de afaceri pentru care succesul financiar este o problema existentiala. Desi au succes tot mai mare pe zi ce trece, nu vor fi niciodata multumiti, vor dori tot mai mult succes, faima tot mai mare, avutii tot mai multe si recunoastere in societate. Ceea ce nu stiu nici primii, paianjenii din publicitate, si nici ultimii, oamenii de afaceri, este ca sufletul lor nu se va simti implinit niciodata, caci adevarata satisfactie nu le va fi data niciodata de titluri, conturi in banca, bogatie, sau de apartenenta la upper class. Toti acestia, dar toti! La sfarsit, vor afla ca au trait degeaba. Cum lucreaza paianjenii din publicitate? Unicul scop al unei reclame este sa iti amplifice ego-ul, facandu-l mai puternic, iar metoda de a te determina sa reactionezi cum vor ei, este curata psihologie. Cineva din domeniul publicitatii, care a facut declaratia pe care am citat-o mai sus, el insusi avand cunostinte de psihologie, se dovedeste a fi un sarman psiholog nerod, afirmand ca Midlle Class "isi cauta ori chiar inventeaza radacinile", prin aceasta afirmatie subliniind faptul ca omul are nevoie de un ego puternic. Total fals! Nu de ego au oamenii nevoie, ci de aruncarea lui acolo unde ii sade bine unei masti, la gunoi. Dupa ce societatea ne educa inca din copilarie ca trebuie sa ajungem cineva, vin diabolicii din advertising si manipuleaza acei oameni carora le lipseste discernamantul si constienta, luciditatea in distingerea adevarului, a ceea ce trebuie sa-si doreasca si ce nu.
Ceea ce nu stiu majoritatea oamenilor este ca, omul simplu nu a reprezentat niciodata un ideal pentru societatea umana, iar existenta oamenilor de afaceri, existenta concurentei cu care ne invata societatea inca de cand deschidem ochii in lume, confirma faptul ca societatea nu isi doreste sa fim oameni simpli ci, ne conditioneaza si apoi ne manipuleaza prin pofte si dorinte si idealuri, sa devenim cineva, caci in caz contrar, vom ajunge niste oameni de nimic. In societatea in care traim, omul simplu este considerat sarac cu duhul, dar nu in sensul biblic al cuvantului ci, prosti. Exact! Prosti! Dar tocmai banii acestor prosti sunt vanati de hienele din publicitate, pentru a fi introdusi cu viclenia numita profesionalism, in buzunarele oamenilor de afaceri, adevaratilor prosti! Faptul ca oamenii simpli sunt considerati prosti, nu este decat o mare minciuna, o cacealma. Fiindca realitatea este exact pe dos! Fiecare dintre noi este o fiinta si nu trebuie sa devenim cineva sau ceva. Semnificatia simplitatii unui om este urmatoarea, sa fii impacat cu propria ta fiinta, sa nu incerci sa devii altcineva, proces care nu poate si nici nu va avea vreodata vreo finalitate. Orice ai deveni, nu vei atinge niciodata acea stare in care sa poti spune ca "Acum calatoria mea s-a incheiat". In toata istoria umanitatii, eu nu am auzit ca vreun om sa fi atins vreodata aceasta stare, pentru simplul motiv ca omul se misca in cerc. Orice ai face, cineva se va afla inaintea ta. Iar ego-ul este principala boala a omului, este boala pe care hienele care lucreaza in domeniul advertising-ului, o exploateaza la maxim! Interese de toate felurile doresc ca omul sa ramana bolnav. Nimeni nu doreste ca omul sa fie sanatos si plenar, fiindca o fiinta sanatoasa si armonioasa le-ar pune in pericol afacerile. Asa se explica de ce nimeni nu doreste sa duca o viata simpla, sa fie un nimeni, fiindca toata lumea isi doreste sa devina cineva. E atat de obisnuit sa iti doresti sa devii cineva, nu este nimic extraordinar in acest lucru! Pentru ca, cu cat te crezi mai special, cu atat mai mult devii un nimeni.