Cat de Mult Conteaza Muzica intr-o Reclama?


O reclama este cu atat mai buna cu cat se adreseaza mai multor simturi. Daca mirosul, gustul si pipaitul pot fi doar sugerate, inseamna ca mai raman doua. Asadar, coloana sonora a reclamei trebuie aleasa atent, trebuie sa fie de impact. Cred ca fiecaruia i s-a intamplat sa caute o piesa dintr-o reclama care i-a placut foarte mult si pe care a tinut-o minte. In plus, muzica este o cale perfecta pentru a transmite mesaje subliminale si emotii mai greu de transmis prin imagini si simple cuvinte. Mai exista varianta in care reclama este zero pe langa coloana sonora si, in final, piesa este singura pe care ne-o amintim. Am gasit un articol publicat de fostii colegi de la DailyBusiness pe tema asta: o agentie suedeza specializata in comunicarea de brand a facut un studiu despre rolul muzicii in succesul unei reclame. Concluzia este ca brandurile puternice se asociaza cu muzica de buna calitate, dar ca firmele de la noi inca nu folosesc aceasta "arma" la capacitate maxima. Mie imi plac foarte mult piesele alese de Orange. Au toate un aer fresh. La capatul celalalt sunt reclamele alea idioate la praf de copt sau Maggi sau mai stiu ce alte balarii, pe care nu le uiti pentru simplul fapt ca sunt enervante. E si asta o idee: cea mai enervanta melodie iti ramane in cap, ca "Libera la mare".