Ce au Romanii in Comun cu Automobilele Dacia


Creata sub licenta Renault de catre autoritatile romane din anul 1969, Dacia a fost dintotdeauna considerata “masina poporului”. Putem spune chiar ca ea a insemnat pentru romani ceea ce a reprezentat in trecut Wolkswagen pentru poporul german. Chiar daca acest automobil nu ne apartine noua, ci companiei franceze Renault, majoritatea romanilor rezoneaza la cel mai inalt nivel cu tot ceea ce inseamna Dacia ca brand si ca automobil. Conform Best-Tires.ro, extrem de multi romani asocieaza automobilele Dacia in mod direct cu Romania, indiferent daca se mentioneaza acest lucru intr-un context pozitiv sau intr-unul negativ. Cu toate acestea, avand in vedere numarul vanzarilor automobilelor Dacia la noi in tara, putem spune ca romanii se simt inca atasati de aceasta masina cu care impartasesc o intreaga istorie ce se intinde pe parcursul a mai multe decenii. Desi autoritatile romane au organizat o licitatie pentru companii cu care sa dezvolte acest autoturism, dupa vizita presedintelui francez Charles de Gaulle, contractul le-a fost atribuit celor de la Renault care au lansat primul model Dacia, si anume Dacia 1100. Aceasta masina era de fapt o berlina care avea motorul si tractiunea pe spate, iar primul automobil care a parasit fabrica i-a fost daruit in mod simbolic presedintelui de atunci Nicolae Ceausescu. 


Urmatorul automobil care a intrat in productie in anul 1979 este Dacia 1300 care a ajuns a fie vandut chiar si in Anglia sub numele de Dacia Denem. Acest tip de automobil era in mod clar imbunatatit fata de primul, dar totusi nu extrem de diferit de modelul anterior. Totusi, la nivel de accesorii auto, existau diferente mari intre farurile si a barile de protectie, vizibil mai mari si mai moderne ca aspect. De-a lungul timpului insa au fost lansate mai multe modele care s-au bucurat de succes si care au ocupat aproape in exclusivitate carosabilul de pe meleagurile romanesti. Dintre aceste modele, putem aminti celebra Dacie 1302 (Papuc) sau Dacia 1310 pana in anul 1989, dar si Dacia Nova sau Dacia Solenza in anul 1995, respectiv 2003. In tot acest timp, progresele inregistrate de catre constructori s-au reflectat la toate capitolele, de la motor si electromotor pana la suspensii si acumulatori auto. Astfel, putem spune ca romanii impartasesc cu acest automobil mai mult decat o istorie comuna. Practic, copilariile a generatii intregi de romani sunt mai mult sau mai putin legate de minim o masina Dacia. Cu alte cuvinte, putem spune ca amintirile romanilor despre Dacia vor fi intotdeauna presarate cu o nostalgie aparte pe care niciun alt automobil nu le-o poate oferi deocamdata.